2013. június 26., szerda

Tűzzománc tanfolyam 2. rész


Tegnap volt a tanfolyam második foglalkozása Amonitas műhelyében.
Ezúttal a visszakaparásos technikával ismerkedhettem meg közelebbről.











Már izzott a kemence mikor odaértem és Nóri az előkészített festékekkel várt.
Nagyon izgalmas feladatot kaptam. A technika lényege, hogy a még ki nem égetett festékbe kell különböző eszközökkel mintát kaparni.
Két ugyanolyan rézlapon próbáltam ki a módszert, két különböző megközelítésből.






Volt miből válogatnom. Irigylésre méltó népi motívum gyűjteménnyel büszkélkedhet a mesterem.
Azért mégis fejtörést okozott a választás, mert egy kör alapra kellett dolgoznom, a legtöbb minta pedig kicsit ovális. Emiatt és mert nem erősségem a rajzolás egy picit lebutítottuk a díszítést.
A másodikat (abból lett a hűtőmágnes) talán túlságosan is sikerült leegyszerűsíteni. :)





Gyönyörű képeket sikerült készítenem, a különböző fázisokról.
A kemencéből kikerülés pillanatai, amikor még hül a zománc és az elkészült tárgyaim:



kiégetett alapozó réteg

zöld alap

piros alap

égetés után, még forrón

közvetlenül a kemence után

szinte sötét barna

egyre pirosodik

végül ezt az árnyalatot kaptam

kitűző és hűtőmágnes lett belőlük






Az estét megkoronázandó pedig, elmentem a Gomb kávézóba egy fincsi almás-gyömbéres sütire és egy jó kakaóra.
Ilyen egy tökéletes nap!











Tetszett a bejegyzés? Kövess Facebookon és mindig időben értesülsz az érdekességekről!



 Ha pedig kedvet kaptál, Amonitas műhelyébe nyár végéig még te is jelentkezhetsz.
Jó szívvel ajánlom!

Az összes tűzzománcos bejegyzésemet megtalálhatod itt:
Amonitas műhelyében


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése