2013. július 26., péntek

Tűzzománc tanfolyam 3. rész

Ezen a héten folytatódott a tűzzománcos alaptanfolyam.
Színskálát és egy medált készítettem ékszerzománccal. A fritt szemcsés állagú, mozsárban kell megtörni és ugyan úgy víz védi a kiszáradástól, mint az iszap festéket. Viszont más hőfokon ég ki és az árnyalatok is teljesen máshogyan jelennek meg. Ezt a jelenséget lehet tanulmányozni a színskála készítése során.




A szokásos csiszolás-ecetbe mártás-leöblítés után (erre azért van szükség, hogy minden szennyeződést eltávolítsunk), a lap két oldalát két különböző alapozóval festettem le, a középső sávot pedig érintetlenül hagytam. Égetés után ezt a sávot újra meg kellett csiszolni.






A fritt-et egy kis spatula segítségével vittem fel a rézlemezre, a leghalványabb színtől haladva a legsötétebbig.
Így következnek egymás után: sárga, világos zöld, piros, türkiz, világos kék, sötét kék, fekete.
Az égetés után lehet látni, hogy milyen más az árnyalata a festéknek a különböző alapozókon.






Szerintem az égetés előtt volt a leggyönyörűbb, a szikrázó napsütésben.












Aztán pedig a legizgalmasabb rész, amikor kikerül a kemencéből és hülés közben, minden másodpercben más árnyalatú a zománc.











Végleges formájában így fest.
Érdekes, hogy a sárga és a világos zöld között szinte semmilyen különbség nem látható.
Az a tervem, hogy beleragasztom egy csinos képkeretbe. Biztosan csuda jól mutat majd!




Ezek után tudtam, hogy melyik szín, melyik alapozón hogy mutat. Egy ovális medált készítettem türkiz és világos kék kombinációval és megfűszereztem néhány fehér kásagyönggyel is.
A gyöngyöknek elviekben szét kellett volna olvadniuk égetés közben, de ezek valamiért egyben maradtak.

Sebaj, így az igazán különleges!









az elkészült medál


Minden alkalommal egyre jobban tetszik ez a technika. Teljesen kikapcsol és egyben feltölt.
Ha tehetitek próbáljátok ki!
Nóri sajnos elköltözik, ezért már csak 3 alkalommal lehet hozzá tanfolyamra jelentkezni, de csodás munkáit megnézhetitek a Meskán:
http://www.meska.hu/Shop/index/1767


Tetszett a bejegyzés? Kövess Facebookon és mindig időben értesülsz az érdekességekről!

https://www.facebook.com/Evushandmade

További tűzzománcos beszámolóim itt:




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése